לייעוץ חינם 24/7: 

03-9477729

משכנתא למוגבלים בבנק

משכנתאות

משכנתא בקיבוצים

כשבנקאים לשעבר עוברים לצד שלכם, דברים נראים אחרת. בואו לשמוע מה יש לנו להציע.

או השאירו פרטים ונשוב אליכם

    אנו מכבדים את הפרטיות שלך

    משכנתא בקיבוצים

    כשבנקאים לשעבר עוברים לצד שלכם, דברים נראים אחרת. בואו לשמוע מה יש לנו להציע.

    תשואות פיננסים הינה חברה מובילה בתחום ייעוץ המשכנתאות, היועצים בחברה כיהנו בתפקידי מפתח בבנקים בתחום האשראי והמשכנתאות.

    אנו מתחייבים לריביות הנמוכות בשוק ולהתאמת העסקה הטובה ביותר עבורך.

    למידע לחצו כאן
    או חייגו 039477729

    משכנתא לבית בקיבוץ

    כולם חולמים על ירוק בעיניים ואין כמו קיבוץ פורח בכדי להגשים זאת. בתקופה האחרונה ניכרת התעוררות והתחדשות בניה בקיבוצים. משפחות צעירות ו"בנים חוזרים" מגלים עניין גובר בבניית בית בקיבוץ ופרויקטים חדשים יוצאים לדרך כמעט בכל מקום.

    מה שהיה עד לא מכבר שדה לפת או לול תרנגולות הופכים לשדרות של בניה איכותית. אכן, מדובר במהפכה מבורכת המזרימה דם חדש ותיקווה לקיבוצים שעד לא מזמן חלקם כבר היו קרובים להספד.

    בכדי לבנות או לרכוש נכס בפרויקט, אנו נידרש בדרך כלל למשכנתא. משכנתא בקיבוצים שונה ממשכנתא רגילה שכן קרקעות הקיבוצים עברו הסבה וחלים עליהם תנאים שונים שכדאי להכיר ולקחת בחשבון.

    משכנתא בקיבוצים

    הרחבה פנימית ושיוך דירות

    אז מה הסיפור של משכנתא בקיבוץ? בכדי להבין את אופייה של משכנתא בקיבוצים יש צורך להתעמק קצת במורכבות הנדל"נית שמאפיינת ישובים ייחודיים אלה. מצד אחד הקיבוץ מעוניין לאפשר לתושביו בעלות על נכסים, בכדי שאלה יוכלו להוריש אותם ובכך תתאפשר הצערת האוכלוסייה במקום – לזה קוראים "שיוך דירות".

    שיוך דירות נעשה בהליך מול רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), על ידי החכרה ופרצלציה (חלוקה) של הקרקע.

    כמו כן, בעקבות החלטה 737 של רמ"י הוחלט לעודד בניית שכונות חדשות בקיבוצים, המכונות "הרחבה פנימית".

    ההרחבה היא הפרדה בין שטחי קרקע חקלאית וקרקע למגורים באמצעות החכרת השטח מרמ"י. הדבר החשוב השני שנעשה הוא שיפור הנגישות לקבלת משכנתא בקיבוצים מידי הבנקים. מדובר על הסכם של הקיבוץ עם אחד הבנקים בעניין זה.

    קצת על בטוחות ומשכנתה

    בכדי לקבל הלוואת משכנתא אנו נדרשים להעמיד בטוחות לבנק. בטוחה היא נכס נדל"ני כלשהו המשמש כביטחון עבור הגוף המלווה, במקרה והלווים לא עומדים בהתחייבויות החזר ההלוואה.

    בדרך כלל הבטוחה היא הנכס עצמו, לכך מצטרפים ביטוח חיים (ריסק) וביטוח מבנה. בקיבוץ הקרקע שייכת למדינה ואילו הנכסים שייכים לקיבוץ. רוב הקיבוצים טרם סיימו את תהליך השיוך ולכן הקרקע/נכס לא יכולים לשמש כבטוחה.

    אז איך מקבלים משכנתא בקיבוץ כשאין בטוחות?

    אם לא בוצע שיוך אין לכם בטוחות ולא תוכלו לקבל משכנתה אלא אם לקיבוץ הספציפי שלכם יש הסדר מול בנק מסוים, אם כן בוצע שיוך, עדיין יש לכם עניינים עם רמ"י.

    הסידור שפותר את העניין זה ערבות של הקיבוץ עצמו. לקיבוצים יש הסדר עם הבנקים בעניין – או יותר נכון עם בנק בודד. מכיוון שמדובר על סידור בעייתי הרי סביר להניח שתקבלו משכנתה בתנאים פחות נוחים מהמקובל בשוק.

    משכנתא בקיבוצים והתנהלות מול רמ"י

    כאמור, הקרקע שעליה אתם בונים היא בעצם בבעלות המדינה ובאחריות רמ"י. כך שיש צורך לשלם דמי היוון או חכירה עבור הקרקע.

    משמעות הדבר: הבית והקרקע לא יהיו בבעלותכם בשום מקרה, אלה בהחכרה בלבד. עם זאת, חשוב להבין שלמרות שאין לכם בעלות על הקרקע והנכס, הרי עדיין יהיו לכם זכויות קנייניות בנכס וזאת על פי השיוך החוזי.

    המשמעות היא שניתן יהיה למכור את הנכס או להעביר אותו בירושה על פי כללים שעליהם אתם חתומים כמו לדוגמא תקופת צינון למניעת ספסרות בקרקעות.

    מומחים למשכנתאות בקיבוצים

    לחיים בקיבוץ יש יתרונות רבים כמו איכות חיים ושירותים נרחבים. לכן, למרות הקשיים, רבים מעדיפים לעבור להרחבה או בתנאי בנים ממשיכים. באמצעות ליווי מקצועי של מומחה למשכנתאות ניתן בהחלט להגשים את החלום ולהגיע לנכס בקיבוץ הרשום על שמכם.

    גם הקיבוצים מחזיקים בלא מעט שטיקים המסתתרים בחוזים ובהסכמים שעליהם הם ממהרים להחתים את המצטרפים החדשים. בעיות אלה ואחרות כדאי להציף עוד לפני שחותמים על משכנתא בקיבוצים ומתחייבים. גם ההתנהלות מול הבנק היודע שאתם לקוחות שבויים וכן רמ"י לא פשוטה ודורשת ניסיון רב.

    חברת תשואות פיננסים מתמחה בקבלת משכנתא בקיבוצים ומושבים. בעזרת התנהלות שקולה ונבונה תוכלו גם אתם להגשים חלום ולחיות בקיבוץ.

    לבדיקת זכאות לחצו כאן
    או חייגו 039477729

    מעוניינים בייעוץ לגבי המשכנתא המתאימה לכם?

      התחילו עכשיו

      או השאירו פרטים ונשוב אליכם

        אנו מכבדים את הפרטיות שלך

        עודד ודיויד התותחים תודה מכל הלב על הסבלנות מקצועיות ומציאת פתרון מהיר ואטרקטיבי לבעיה. מומלץ בחום.
        מריאטה ליפקוביץ

        שיתופי פעולה